header_image
Wyniki wyszukiwania
Opublikowane przez admin w Styczeń 31, 2017
| 0

Skuteczny marketing w Internecie. SEM, SEO, PPC.

Zapamiętaj to równanie, które opisuje prawidłowy marketing w wyszukiwarkach internetowych.

SEM = SEO + PPC

Jeśli będziesz przestrzegać powyższej zasady z pewnością zajdziesz wysoko i będziesz mieć wielu klientów.

SEM (Search Engine Marketing)

to ogół działań marketingowych na który składają się (SEO) twoje publikacje wprowadzanie twe treści i tym podobne działania zwane często pozycjonowaniem oraz udział w płatnych kampania marketingowych (PPC)

PPC – Pay Per Click

Kampanie oparte na systemie płatności za kliknięcie. Ten rodzaj działań marketingowych pozwala niezwłocznie poinformować klientów o powstaniu nowej firmy lub po powstaniu nowego produktu.

SEO – Search Engine Optimization

Efekty działania tego procesu zobaczysz dopiero po kilku miesiącach. Im bardziej konkurencyjna jest branża w której pracujesz tym trudniej będzie ci się wybić z nową stroną. W tym modelu nie płacisz za kliknięcia ale musisz wykonać ogromną ilość pracy odpowiednio przygotowując treści na stronie.

ABY WYPROMOWAĆ SIĘ W INTERNECIE

  1. Zacznij od kampanii PCC nie zapominając o SEO.
  2. Sprawdzaj na bieżąco skuteczność tych działań i podejmuj odpowiednie decyzje.

PRZECZYTAJ I ZASTOSUJ PONIŻSZE PORADY

Zasady prowadzenie płatnych kampanii reklamowych w internecie – PPC

Dobrze ustawiona kampania pozyskuje największą ilość klientów przy jednoczesnej minimalizacji kosztów pozyskania jednego klienta. Nie sztuką jest wydać dużo pieniędzy i niewiele uzyskać. Szybkie ustawienie efektywnej i opłacalnej kampanii wymaga sporego doświadczenia. Planując działania reklamowe należy między innymi:

  • określić cel kampanii reklamowej,
  • określić maksymalny koszt jaki warto zapłacić za pozyskanie jednego klienta
  • określić miesięczny budżet,
  • określić grupę docelową klientów
  • przygotować treści reklamy i wybrać słowa kluczowe
  • odpowiednio przygotować stronę internetową  na którą kierują te reklamy

Umiejętne przeprowadzenie powyższych działań zapewnia szybkie efekty za rozsądną cenę. Błędy skutkują stratą pieniędzy.

Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu marketingu w Internecie – skontaktuj się z nami.

Kampania SEO (pozycjonowanie)

Efekty działań marketingowych pozycjonowanie przychodzą zazwyczaj po długim czasie przy czym sukces nie zawsze jest gwarantowany. Dość łatwo jest wyróżnić się na hasła które nie są popularne na przykład “jak zgasić lampę naftową”, albo “co to jest pleń”. Natomiast wybicie się na pierwszą pozycję na słowo “pensjonat” lub “hotel” będzie bardzo trudne. Po pierwsze dlatego, że stron poświęconych pensjonatom jest tysiące razy więcej niż stron poświęconym gaszeniu lamp naftowych, a po drugie – ponieważ roboty wyszukiwarek wyżej cenią strony posiadające długą historię istnienia.

Działania w ramach SEO

Meta tagi (meta znaczniki)

Są to opisy pozwalające wyszukiwarce zrozumieć o czym jest strona. Zawierają jej tytuł oraz krótki opis. Nasz moduł SEO wspomaga dodawanie takich znaczników.

Mapa strony

mapy strony są to specjalnie przygotowane i zamieszczone na serwerze pliki które przeznaczone są dla robotów wyszukiwarek. W tych plikach opisana jest struktura strony. Nasz moduł SEO wspomaga dodawanie takich plików.

Przystosowanie treści strony internetowej tak aby wspomagała  pozycjonowanie.

Możliwych jest kilka działań, a do najważniejszych należą:

  • Używanie w tytułach i w treści fraz, które chcemy promować. Nasycenie tekstów racami musi być odpowiednie to znaczy nie za duże i nie za małe. Nasz moduł SEO wspomaga zliczanie częstotliwości występowania tych fraz.
  • Zamieszczanie treści o odpowiedniej długości. Zbyt mało tekstu oznacza niską ocenę w rankingu wyszukiwarki. Nasz moduł SEO wspomaga obliczanie właściwej długości tekstu.
  • Zapewnienie czytelności (łatwego rozumienia) tekstu na przykład poprzez stosowanie hierarchii ważności, to znaczy nagłówków pierwszego drugiego stopnia oraz akapitów. To, oraz poniższe funkcjonalności zapewnia dobry CMS strony (CMS – system wprowadzania treści dostępny dla użytkownika)
  • Wstawianie linków w wersji przyjaznej (pełnej, nienumerycznej ścieżki adresowej).
  • Wstawianie tytułów oraz opisów alternatywnych dla wszystkich grafik.

Błędne i potencjalnie szkodliwe działania marketingowe w internecie

wyszukiwarka internetowym zależy na tym aby dostarczane przez nich wyniki szukania były wartościowe dla zwykłych użytkowników internetu. Dlatego bronią się one przed akcjami które ich zdaniem mogłyby powodować promowanie treści śmieciowych. W przypadku wykrycia takich działań strona może być całkowicie wykreślona z indeksu wyszukiwarki. Wyszukiwarki nie lubią:

Powielanie treści

Unikaj dwóch rzeczy:

Spamerskie linkowanie do własnej strony internetowej

Niestety w internecie często możesz spotkać się z ofertą zapisania się do jakiegoś sztucznie działającego systemu wymiany linków, lub co gorsza z ofertą wykonania z takiej usługi. Proponuję 10 razy się zastanowić zanim podejmiesz tego typu działania. Wyszukiwarki internetowe zwalczają ten proceder, kto wie czy nie z większą gorliwością niż powielanie treści.

Skutki niedozwolonych działań marketingowych

Najgorszym skutkiem jaki może cię spotkać z powodu stosowania niedozwolonych działań marketingowych będzie wykreślenie adresu twojej strony z indeksów wyszukiwarek, co krótko mówiąc oznacza, że zapewne nikt nie znajdzie twojej strony. Ponowne znalezienie się w indeksie jest bardzo trudne jeśli nie prawie niemożliwe.

Inne artykuły związane z kampaniami marketingowymi w Internecie