Wyniki wyszukiwania

Jak reklamować się w internecie?

Opublikowane przez admin w Maj 3, 2015
| 0

 

Sposobów reklamy w Internecie jest wiele, ale... nie każdy spełni twoje cele!

Jeśli masz do sprzedania coś unikalnego reklamuj się w wynikach wyszukiwania. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe i napisz ciekawą treść – sukces gwarantowany, ale… aby go odnieść musisz oferować coś ciekawego i wyjątkowego np. willę na Starym Żoliborzu. Jeśli masz do sprzedania tylko jedną kawalerkę w Warszawie – reklamując się w ten sposób zapewne wyrzucisz pieniądze w błoto, ponieważ zapłacisz za kliknięcia tysięcy osób, z który każda szuka trochę innej kawalerki niż ta, którą ty oferujesz.

W wynikach wyszukiwania możesz też stosować reklamę produktową, ale… kalkuluj, czy się ona naprawdę opłaca?

Dla przykładu: księgarnia może zarobić około ¼ ceny, co oznacza, że sprzedając książkę za 20 złotych netto, zarobi tylko pięć. Niestety, zakupu dokonuje czasem 1 z 10 klikających ogłoszenie, więc nie możesz płacić złotówki za kliknięcie. W dodatku, obok twojej książki, w tym samym miejscu potencjalni klienci zobaczą te same książki wystawiane przez inne księgarnie, czasem w niższej cenie. Reasumując – nie jest to dobra forma reklamy dla produktów z małą kwotą marży.

Podobny problem dotyczy reklamy w porównywarkach cen!

Nie każde kliknięcie skończy się transakcją, więc czasami koszt wielu kliknięć jest większy niż zarobek sklepu! Tym bardziej, że porównywarka cen jest miejscem ściągającym kupców, którzy z definicji polują na najniższą cenę.

Reklama na portalach tematycznych np. motoryzacja, nieruchomości, AGD – z definicji nastawiona jest na promocję towaru, a nie marki sprzedawcy. Cierpią na tym szczególnie agencje nieruchomości, ponieważ - w odróżnieniu od komisów samochodowych - wielu pośredników sprzedaje to samo mieszkanie. Tym samym kupujący trafia do pośrednika niejako przypadkiem, często kierując się kryterium najniższej prowizji. W porównaniu z agentami nieruchomości komisy samochodowe mają lepiej, ponieważ jedno auto może jednocześnie stać tylko w jednym komisie. Dlatego komisy samochodowe traktują portale motoryzacyjne jak dawny targ, na którym wielu kupców wystawia podobne, ale nie te same towary. A na takim targu warto bywać. A czy w realu widziałeś targ ma, którym dziesięciu straganiarzy, przekrzykując się wzajemnie usiłuje sprzedać tę samą, jedną patelnię? Pewnie nie, ale w Internecie, takie cuda się zdarzają.

Reklama displeyowa – pozwala sprzedawać produkty i jednocześnie promować markę. Przydatna dla firm, które chcą działać dłużej niż kilka dni. Reklama taka, zwłaszcza, jeśli powiązana zostanie z umiejętnie prowadzonym remarketingiem, czyli znów z promocją marki, ale skierowaną… do potencjalnych klientów, którzy wcześniej odwiedzili strony reklamodawcy. Parafrazując inżyniera Mamonia z REJSU, któremu najbardziej podobały się piosenki, które znał – tak samo działa Remarketing. Przyszły klient chętniej kupuje w firmie, którą już zna.

Dodatkową zaletą reklamy displeyowej jest możliwość wyświetlania jej w różnych miejscach sieci reklamowej, w których nie ma twojej konkurencji.

Oczywiście, reklama displeyowa nie ma jednak większego sensu, jeśli płacisz wyłącznie za ilość wyświetleń banneru z nazwą firmy. Musisz na wiarę przyjmować zapewnienia o tym, jaka ilość osób zobaczyła twoje ogłoszenie. Skąd możesz wiedzieć, że to prawda? Ufaj, ale kontroluj! Wiara i płacenie pieniędzy za reklamę nigdy nie idą w parze!

Dlatego koniecznym jest stałe monitorowanie korzyści z reklamy. A korzyści mogą być różne. Mogą to być faktyczne zakupy, mogą to być dane kontaktowe przyszłych klientów, mogą to być „wpisy” na listę remarketingową itp.

Reasumując:

- masz unikalny i poszukiwany towar – reklamuj się w wynikach wyszukiwania

- chcesz budować markę, lub przyciągać przyszłych klientów – reklamuj się displeyowo.

- masz w komisie samochód – idź na portal.

- sprzedajesz to samo mieszkanie, co dziesięciu twoich konkurentów – pomyśl…

Pozycjonowanie stron w Internecie to nie tylko treść, ale również odpowiednie narzędzia wspomagajace wyszukiwarkom lepiej zrozumieć o czy mówi dana strona internetowa.

Pozycjonowanie stron w Internecie to nie tylko treść, ale również odpowiednie narzędzia wspomagające wyszukiwarkom lepiej zrozumieć o czy mówi dana strona internetowa.

Responsywna strona internetowa sama dostosuje swój wygląd do wielkości urządzenie na którym jest oglądana. Dlatego taka strona będzie dobrze wyglądać tak na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych (tabletach, smartfonach).

Responsywna strona internetowa sama dostosuje swój wygląd do wielkości urządzenie na którym jest oglądana. Dlatego taka strona będzie dobrze wyglądać tak na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych (tabletach, smartfonach).

Projektowanie stron internetowych, budowa sklepów internetowych, grafika internetowa, pozycjonowanie, reklama internetowa.

Projektowanie stron internetowych, budowa sklepów internetowych, grafika internetowa, pozycjonowanie, reklama internetowa.

Czcionka
Kontrast

Porównaj Oferty