Wyniki wyszukiwania

Pozycjonowanie i marketing w Internecie

Opublikowane przez admin w Październik 12, 2016
| 0

Jeśli poniższy rysunek nic Ci nie mówi - najwyższy czas skorzystać z naszej darmowej porady.

pomiar skuteczności reklamu

Uwaga: w artykule napisano tylko o wyszukiwarkach. O reklamie w mediach społecznościowych dowiesz się z innych naszych artykułów.

Kilka słów o pozycjonowaniu i akcjach marketingowych w Internecie

Nie jest możliwe podanie precyzyjnego cennika pozycjonowania. A dzieje się tak z tej prostej przyczyny, że pozycjonowanie składa się z kilkudziesięciu różnych czynności, przy czym czasem trzeba wykonać je wszystkie, a innym razem – tylko wybrane. Poniższe informacje umożliwią lepsze zrozumienie zagadnień związanych z pozycjonowaniem SEO i z reklamą płatną w Internecie.

SEO (optymalizacja dla potrzeb wyszukiwarek)

Przez pozycjonowanie SEO rozumie się wykonywanie działań, które sprawią, że strona będzie znajdowała się wyżej w wynikach wyszukiwania w Internecie. W ramach pozycjonowania można rozróżnić dwa główne nurty z których pierwszym jest wykonywanie działań na pozycjonowanej stronie, a drugim jest wykonywanie działań poza tą stroną.

Pozycjonowanie On-page

Działania związane ze stroną polegają między innymi na zadbaniu o właściwe meta opisy, ułożeniu nawigacji w sposób zrozumiały dla robotów wyszukiwarek, stosowanie przyjaznych linków, oraz na takim pisaniu treści, aby była ona przyjazna zarówno dla użytkowników strony  oraz wartościowa z punktu widzenia robotów wyszukiwarki. Nie bez znaczenia będą również działania niewidoczne gołym okiem dla większości użytkowników, czyli na przykład uporządkowanie kodu HTML, skracanie czasu ładowania się strony, stosowanie CSS.

Pozycjonownie Off-page

Działania wykonywane poza stroną mogą polegać, na przykład na wymianie linków z zaprzyjaźnionymi serwisami internetowymi. Oczywiście istnieją osoby „sprytne inaczej”, które zamiast prowadzić tę żmudną wymianę wolą po prostu kupić takie linki. Działania takie mogą często doprowadzić do rezultatu odwrotnego od zamierzonego, ponieważ wyszukiwarki starają się zwalczać „śmieci” i po ich wykryciu, mogą po prostu,  raz na zawsze, usunąć stronę z jakichkolwiek list przeglądowych.

Spam w SEO

Wyszukiwarki internetowe starają się o to aby nie były zaśmiecanie przez fałszywe informacje. Dlatego zwalczają takie procedury jak: nienaturalne linkowanie, wpisywanie słów kluczowych w kolorze tła strony, sztuczna koncentracja słów kluczowych. Algorytmy działania wyszukiwarek są najpilniej strzeżonymi tajemnicami i ulegają ciągłym zmianom starając się nadążać, a czasami nawet wyprzedzać działania spamerów. Największą karą dla osób stosujących nieetyczne techniki jest usunięcie adresu domeny z rejestrów.

 

Kiedy pozycjonowanie SEO da wyniki?

Mimo, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na powyższe pytanie, gdyż zależy ona od popularności i konkurencyjności danych fraz kluczowych, to można ogólnie stwierdzić, że oczekiwanie na wyniki może trwać kilka miesięcy, a nawet dłużej.

Jak można szybciej dotrzeć do klientów?

Jeśli tworzysz nowy serwis internetowy i nie chcesz czekać na to aż wyszukiwarki uznają twoją stronę za wartościową, masz wyjście z sytuacji w postaci zamówienia płatnej reklamy w tych wyszukiwarkach. I to wcale nie musi być złe rozwiązanie!

SEO versus reklama płatna

Z pewnością, warto dbać o dobre SEO serwisu internetowego. Dzięki temu, po pewnym czasie, i po dużym nakładzie pracy strona może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu może być ona często odwiedzana przez internautów. Jednak nie ma róży bez kolców.

  • Po pierwsze, co to znaczy być wysoko w wynikach wyszukiwania?
  • Czy wystarczy być w pierwszej dziesiątce, czyli na pierwszej stroni wyników np. w Google?

Doświadczenie uczy, że to nie wystarczy. Tak naprawdę miejsce w drugiej połowie dziesiątki jest niewiele warte. Internauci najczęściej klikają trzy pierwsze pozycje. I tu pojawia się kolejny problem, ponieważ bardzo często te trzy pierwsze pozycje zajęte są przez reklamę płatną, a już dawno minęły czasy kiedy użytkownicy Internetu omijali reklamy i woleli wybierać wyniki naturalne.

Jak zaistnieć w Internecie?

Jeśli ruszasz z nową stroną internetową, to z pewnością w większości przypadków zależy Ci aby szybko dotrzeć do klientów. Dlatego już w czasie budowania strony internetowej warto pomyśleć, aby była ona przyjazna dla wyszukiwarek internetowych (SEF). Konieczna jest też zainstalowanie funkcjonalności wspomagających SEO, oraz umożliwiających śledzenie i ocenę efektów działań reklamowych. Z dużym prawdopodobieństwem, na początku warto będzie zacząć od ustawienia reklamy płatnej w Google. Ogólnie można przyjąć, że im bardziej konkurencyjna jest branża w której chcesz pracować w tym bardziej potrzebna będzie taka reklama. Zazwyczaj, szybkie znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania naturalnego jest możliwe wtedy, gdy otwierasz biznes w którym będziesz miał mało konkurentów. Mimo to nie zaniedbuj działań i SEO. Dbaj o to, aby strona miała dużo wartościowych treści i była dobrze skonfigurowana względem SEO. Dzięki temu – za jakiś czas – zaczną trafiać do ciebie również klienci z tej „bezpłatnej” reklamy.

 

Konsultacje: + 48 786-816-303

Czcionka
Kontrast

Porównaj Oferty