header_image
Wyniki wyszukiwania

Jak zablokować spam w Google Analytics referral

Opublikowane przez admin w Maj 9, 2016
| 0

Świat jest pełen złośliwców i zawistników, lub ludzi którzy nie chcą uczciwie prowadzić swojego interesu. Nic więc dziwnego, że i w Internecie znaleźli się twórcy piszący złośliwe oprogramowanie psujące statystyki oglądalności stron internetowych, co uniemożliwia lub bardzo utrudnia analizę danych. Jednym z przykładów takich działań jest spam Google Analytics referral, zakłócający zliczanie wejść i konwersji pochodzących z witryn odsyłających do naszej strony internetowej. Działanie tych robotów może spowodować błędne decyzje prowadzące do straty pieniędzy.

Co to jest Ghost Spam i Crawl Spam

Crawl Spam to robot który przegląda daną stronę internetową w sposób taki jaki robią to wyszukiwarki na przykład Google. Jednak jego celem nie jest indeksowanie strony ale pozostawienie po sobie śladu w statystykach dostarczanych na przykład przez Google Analytics.  Podstępny robot, pajączek Crawl Spam ignoruje bardzo często reguły antyrobotowe zapisane w robots.txt 

Drugim, częściej stosowanym rodzajem robota spamującego jest Ghost Spam. To złośliwe oprogramowanie wcale nie musi odwiedzić danej strony internetowej. Ono po prostu losowo generuje kody  UA Google Analytics i w ten sposób oszukuje statystyki.

Celem działania tych podstępnych robotów  jest umieszczenie w statystykach strony internetowej  fałszywych adresów stron odsyłających (czyli potencjalnie pozyskujących klientów). Wprowadzony w błąd właściciel serwisu internetowego, widząc stronę dającą dużo odesłań może być gotów np. zapłacić za umieszczenie na niej ogłoszeń.

Jak Ghost Spam i Crawl Spam wpływają na zaatakowaną stronę internetową

Pozornie, oba te roboty nie psują działania strony internetowej (chociaż Crawl Spam zwiększa obciążenie serwera), i nie pogarszają jej pozycji w rankingach wyszukiwarek internetowych. Jednak, mogą one zakłócić, a czasem nawet wręcz uniemożliwić, prowadzenie poprawnej analizy działań marketingowych firmy. A przecież błędna analiza spowodowana przez  fałszywe dane wprowadzone przez spam, w Google Analytics refferal, może prowadzić do złego lokowania pieniędzy przeznaczonych na reklamę. Dlatego, ważne jest wyeliminowanie szkodliwego działania Ghost i Crawl Spamu.

Crawl Spam można teoretycznie powstrzymać poprzez wprowadzenie odpowiednich kodów w pliku .htaccess, ale takie działanie i nie jest już możliwe w przypadku Ghost Spam.

Dlatego najskuteczniejszym działaniem będzie wyczyszczenie statystyk Google Analytics z danych wprowadzonych przez te roboty.

Jak zablokować spam w Google Analytics Refferal, czyli jak usunąć fałszywe odesłania

Najpierw należy zalogować się do Google Analytics, wybrać Administracja-Wszystkie Filtry-Dodaj Filtr

Filtr Goole Analitycs 1Następnie:

1 - nadać nazwę filtra, 2 - wybrać typ, 3 - z listy wybrać źródło kampanii, 4 wpisać blokowane adresy*, 5 - przypisać odpowiedni widok (6)

 

Filtr Goole Analitycs 2

Ustawiania filra antyspamowego w Google Analytics

*- Uwaga: adresy należy wpisywać przestrzegając reguł Googla (https://support.google.com/analytics/answer/1034842?hl=pl). Jeśli chcesz wpisać kilka adresów należy rozdzielić je znakiem "|". 

Przykładowy zapis filtra:

rank-checker/.online|dub112/.mail/.live/.com|free-social-buttons3/.xyz|uptime/.com

zablokuje roboty:

rank-checker.online

dub112.mail.live.com

free-social-buttons3.xyz

uptime.com

Te roboty mogą "wygenerować" nawet 60% wejść (!)

Adresy podsuwane przez roboty mogą podszywać się pod znane marki jak na przykład ten: googleads.g.doubleclick.net, który z pewnością nie ma nic wspólnego z Google.

Osoba analizująca statystyki (właściciel strony internetowej lub zatrudniona firma) powinni stale monitorować te wpisy i blokować kolejne, ciągle pojawiające się nowe roboty.

 

Pozycjonowanie stron w Internecie to nie tylko treść, ale również odpowiednie narzędzia wspomagajace wyszukiwarkom lepiej zrozumieć o czy mówi dana strona internetowa.

Pozycjonowanie stron w Internecie to nie tylko treść, ale również odpowiednie narzędzia wspomagające wyszukiwarkom lepiej zrozumieć o czy mówi dana strona internetowa.

Projektowanie stron internetowych, budowa sklepów internetowych, grafika internetowa, pozycjonowanie, reklama internetowa.

Projektowanie stron internetowych, budowa sklepów internetowych, grafika internetowa, pozycjonowanie, reklama internetowa.

Galerie fotografii na stronie internetowej można pokazać w układzie mozaiki. Dzięki temu zdjęcia w układzie pionowym i poziomym wyrównają się w jeden prostokąt.

Galerie fotografii na stronie internetowej można pokazać w układzie mozaiki. Dzięki temu zdjęcia w układzie pionowym i poziomym wyrównają się w jeden prostokąt.

Responsywna strona internetowa sama dostosuje swój wygląd do wielkości urządzenie na którym jest oglądana. Dlatego taka strona będzie dobrze wyglądać tak na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych (tabletach, smartfonach).

Responsywna strona internetowa sama dostosuje swój wygląd do wielkości urządzenie na którym jest oglądana. Dlatego taka strona będzie dobrze wyglądać tak na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych (tabletach, smartfonach).