header_image
Wyniki wyszukiwania

Sprzedaż czasu – systemy rezerwacji

Opublikowane przez admin w Styczeń 23, 2016
| 0

Sprzedaż czasu – nowa dziedzina gospodarki?

Czyżby na świecie odkryto nową gałąź gospodarki? I tak i nie. Można raczej powiedzieć, że wynaleziono lepsze, skuteczniejsze sposoby sprzedawania rozmaitych usług. Sposoby, które można sprowadzić do wspólnego mianownika, czyli do sprzedawania czasu. 

Czym jest sprzedaż czasu?

Tak naprawdę sprzedaż czasu nie jest niczym nowym. Przecież takie usługi jak fryzjerstwo, porady prawne, nauczanie, pielęgnacja ogrodów, opieka nad dziećmi i wiele innych usług nie jest niczym innym jak sprzedażą swojej obecności w określonym miejscu przez jakiś określony czas. 

O co w tym wszystkim chodzi wyjaśnię na przykładzie nauczyciela, który chce dawać korepetycje. Jego usługa polega na tym, że po swoich zajęciach szkolnych, w  określonych dniach i godzinach gotów jest przyjmować u siebie w domu kolejnych uczniów. Oczywiście, można  powiedzieć, że sprzedaje on uczniom swoją wiedzę. Ale czy tak jest naprawdę? Niekoniecznie, bo jeśli zastanowimy się nad tym głębiej, to dojdziemy do wniosku, że sprzedaje on uczniom “godzinę swojego czasu”. 

Jak IT zwiększa sprzedaż?

Wyjaśnić to będzie najprościej kontynuując przykład z nauczycielem dającym korepetycje.

Aby znaleźć uczniów musi w jaki sposób poinformować świat o swojej działalności. Jednym z najprostszych sposobów jest zbudowanie strony internetowej będącej osobistą wizytówką. Powszechnie stosowanym rozwiązaniem jest podanie na takiej stronie numeru telefonu do siebie oraz zamieszczenie formularza kontaktowego. Mogłoby się wydawać, że takie postępowanie załatwia sprawę w sposób doskonały.

Nie jest to prawda. Przecież, nauczyciel nie może odbierać telefonu gdy prowadzi lekcje. A jeśli ktoś napisze do niego mail, to i tak ustalenie terminu korepetycji będzie wymagało prowadzenia dalszych uzgodnień, co zawsze zajmuje czas, wymaga dalszej korespondencji, naraża na wykonywanie licznych telefonów  których druga strona w danej chwili nie może odebrać – słowem system ten powoduje sporo komplikacji.

Dzięki IT może być znacznie prościej. Wystarczy na stronie internetowej zamieścić moduł rezerwacyjny, za pomocą którego uczeń zainteresowany korepetycjami wybierze samodzielnie termin spośród terminów wcześniej zaprogramowanych przez nauczyciela. Co więcej uczeń może od razu opłacić lekcję. Wszystko, co musi zrobić nauczyciel, to przyjęcie ucznia w terminie umówionym za pomocą modułu rezerwacji. 

Co więcej, stosowanie takiego rozwiązania zwiększy sprzedaż korepetycji. Uczeń, tak jak każdy internauta woli proste rozwiązania. Dlatego jeśli będzie miał do wyboru dwóch nauczycieli, z których jeden udostępnia moduły rezerwacyjne a drugi zmusza do uciążliwej korespondencji w celu umówienia terminu zajęć – z pewnością wybierze tego pierwszego.

Sprzedaż czasu sposobem na dodatkowe zarobki

Jeśli posiadasz jakąś szczególną umiejętność sprzedając swój czas możesz zwiększyć swoje dochody. Po prostu, podobnie jak przykładowy nauczyciel, możesz przecież wykonywać dodatkowe usługi po godzinach swojej pracy lub w weekendy. A jeśli taka sprzedaż będzie szła dobrze może po prostu stanie się twoim podstawowym zajęciem.

Dla kogo moduły rezerwacyjne?

Dla każdego, dla którego głównym przedmiotem sprzedaży jest czas.

Skorzystać mogą z nich osoby indywidualne i bardzo duży firmy.

Moduły rezerwacyjne pozwalają na powiązanie określonych przedziałów czasowych z zasobami ludzkimi (np. nauczyciele, trenerzy, fryzjerzy, artyści… itp.) i rzeczowymi ( sale wykładowe, pokoje hotelowe, rzutniki multimedialne, samochody nauki jazdy… itp.).

Dzięki temu moduł rezerwacyjny może służyć na przykład rezerwacji pokoi hotelowych, domków letniskowych, zapisywaniu się na odpowiednie terminy u fryzjerów, rezerwowaniu terminów konsultacji prawniczych, ustalaniu terminów przyjazdu tresera psów, zamówieniu wizyty coacha i wszystkim podobnym zdarzeniom w których głównym przedmiotem jest określenie czasów początku i zakończenia zdarzenia.

Możliwych jest wiele wariantów rozbudowy tego modułu na przykład o funkcję maili przypominających klientom o dokonanej rezerwacji. Sama sprzedaż przedziałów czasowych może odbywać się na dwa podstawowe sposoby – pierwszy to automatyczna sprzedaż nie wymagająca dodatkowego potwierdzenia ze strony sprzedawcy ( w takim przypadku możliwe jest przyjmowanie płatności online), i drugi sposób w którym rezerwacja, przed dokonaniem zakupu, musi być potwierdzona przez sprzedawcę.

Zobacz przykład stosowania modułu rezerwacji czasu trenera >>>