Wyniki wyszukiwania

Pozycjonowanie stron internetowych, co to jest SEO

Opublikowane przez admin w Maj 7, 2015
| 0

[responsivevoice_button voice="Polish Female" buttontext="Odsłuchaj ten post"]

Dobrze działająca, ładna graficznie i responsywna strona internetowa jest jedynie wstępem do sukcesu, ale nie osiągniesz go, jeśli potencjalni odbiorcy do których chcesz dotrzeć nie znajdą twojego serwisu w informacyjnym gąszczu Internetu.

Sposobów przyciągnięcia internautów jest wiele. Mogą to być płatne kampanie reklamowe, mogą być to działania na portalach społecznościowych, oraz powinno być to SEO.

Co to jest dobre SEO

Tajemniczy termin SEO (Search engine optimization) tak naprawdę określa całe spektrum działań prowadzących do tego, żeby strona znajdowała się jak najwyżej w tzw. „organicznych” (czyli darmowych) wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych.

W wielu obiegowych opiniach powtarzany jest slogan „liczy się tylko treść”. Nie jest to prawda. Owszem treść umieszczona na stronie jest bardzo ważna, podobnie jak ważne są linki, tytuły, nagłówki itp. Ponadto, na pozycjonowanie serwisu Internetowego wpływają również jego aspekty techniczne w tym responsywność, szybkość ładowania się strony, przekierowania, poprawnie zbudowane i samoczynnie aktualizujące się mapy stron  itp.

Narzędzia wspomagające pozycjonowanie stron internetowych (SEO)

Istnieją narzędzia wspomagające pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki tym narzędziom można, a nawet należy, dodawać podpisy pod zdjęciami i tak zwane alternatywne teksty, które są widoczne głównie dla wyszukiwarek. Internauta zobaczy te alternatywne teksty tylko wtedy, gdy nie załadują mu się zdjęcia. Każda podstrona serwisu internetowego powinna mieć swój własny tytuł i swój własny opis wpisany w tak zwanych meta tagach. To jest kolejna cecha, którą widzą głównie wyszukiwarki. Zwykli internauci zazwyczaj nie zauważają tych treści. Jednak, uzupełnianie tych meta tagów jest bardzo ważne, ponieważ to właśnie one pozwalają wyszukiwarkom zorientować się o czym mówi dana strona.  Co ciekawe, istnieje też meta tag odpowiadający za tak zwane "słowa kluczowe". Wiele osób przywiązuje nadmierną wagę do wpisywania tych słów. Tymczasem jest to zupełnie niepotrzebne. Już kilka lat temu, główne wyszukiwarki internetowe ogłosiły, że ignorują meta tag "słowa kluczowe".

Oprócz prowadzenia działań mających wspomóc pozycjonowanie strony internetowej trzeba też móc śledzić ich rezultaty. Dlatego, dobrze zaprojektowana strona internetowa powinna mieć zainstalowane skrypty, które umożliwiają śledzenie skąd przyszedł internauta odwiedzający stronę, oraz co go do tego skłoniło. Dzięki zgromadzonej w ten sposób wiedzy będzie można rozpoznać, które działania marketingowe mają sens, a które lepiej porzucić.

Oczywiście, dla wysokiego pozycjonowania strony internetowej ważna jest też umieszczona na niej treść. Jednak i tu obowiązują pewne zasady, których należy przestrzegać.

Jeśli myślisz, że reklamując lody na patyku największy sukces osiągniesz powtarzając 100 razy na swojej stronie internetowej  zwrot "lody na patyku" to jesteś w błędzie.  

Wyszukiwarki zapewne uznają taką stronę za spam i zupełnie zrezygnują z jej pozycjonowania. Dlatego stworzono narzędzia umożliwiające analizę treści strony internetowej pod względem odpowiedniej ilości tekstu, oraz właściwej częstotliwości powtarzania się promowanej frazy.

Dodatkowo, wyszukiwarki internetowe oprócz analizowania treści poszczególnych podstron serwisu badają także jego całość. Dlatego, czasem trudno jest wypozycjonować serwis lub sklep internetowy, który zawiera setki podobnych ofert.

Dla przykładu: jeśli jesteś sprzedawcą klocków Lego, to zapewne masz sporą konkurencję, która sprzedaje dokładnie takie same klocki. Nazwy produktów i ich opisy też są podobne. Dlaczego więc wyszukiwarka miałaby uznać, że twój wpis o jakimś klocku jest bardziej interesujący niż wpis twojego konkurenta? Analogicznie dzieje się ze wszystkimi innymi sklepami i serwisami ogłoszeniowymi, na przykład ze stronami agencji nieruchomości. One też przecież mają do zaoferowania wielokrotnie powtarzające się frazy:  "mieszkanie", "dom" i "działka".  Przecież dla bezdusznego komputera "mieszkanie" to "mieszkanie". To tylko ciąg znaków. I tyle.

Jak zatem można się wybić ponad  konkurencję? Tu znów mogą przyjść z pomocą narzędzia mierzące częstotliwość powtarzania się danej treści w serwisie internetowym i ograniczające lub alarmujące o istnieniu duplikatów. Co więcej, te same narzędzia potrafią przygotować specjalne mapy stron (dla potrzeb wyszukiwarek) i wykluczyć na tych mapach nadmierne powielanie się treści, a nawet zablokować możliwość wyszukiwania niektórych stron przez roboty indeksujące strony internetowe.

Projektowanie stron internetowych, budowa sklepów internetowych, grafika internetowa, pozycjonowanie, reklama internetowa.

Projektowanie stron internetowych, budowa sklepów internetowych, grafika internetowa, pozycjonowanie, reklama internetowa.

Galerie fotografii na stronie internetowej można pokazać w układzie mozaiki. Dzięki temu zdjęcia w układzie pionowym i poziomym wyrównają się w jeden prostokąt.

Galerie fotografii na stronie internetowej można pokazać w układzie mozaiki. Dzięki temu zdjęcia w układzie pionowym i poziomym wyrównają się w jeden prostokąt.

Responsywna strona internetowa sama dostosuje swój wygląd do wielkości urządzenie na którym jest oglądana. Dlatego taka strona będzie dobrze wyglądać tak na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych (tabletach, smartfonach).

Responsywna strona internetowa sama dostosuje swój wygląd do wielkości urządzenie na którym jest oglądana. Dlatego taka strona będzie dobrze wyglądać tak na komputerze jak i na urządzeniach mobilnych (tabletach, smartfonach).